Klachtenprocedure
Wanneer in deze regeling wordt verwezen naar de “zorgaanbieder,” betreft dit Thuiszorg Eva.
De term “klager” verwijst naar de persoon of personen die een klacht indienen.
Op grond van de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz) is elke zorgaanbieder verplicht om een klachtenregeling op te stellen die zorgt voor een effectieve en laagdrempelige behandeling van klachten (artikel 13, eerste lid, Wkkgz). Deze regeling is gericht op het vinden van een bevredigende oplossing voor zowel de klager als de zorgaanbieder.
Deze klachtenregeling is van toepassing op cliënten van Thuiszorg Eva B.V., gevestigd aan de Dirk Sonoystraat 167 H, 1067XW Amsterdam. Voor vragen kunt u contact opnemen via info@thuiszorgeva.nl of www.thuiszorgeva.nl. De klachtenregeling voldoet aan de eisen van de Wkkgz en het Uitvoeringsbesluit Wkkgz. U kunt de regeling vinden op https://www.degeschillencommissiezorg.nl/ en op verzoek wordt deze kosteloos per post of e-mail naar u verzonden.
Wat te doen als u ontevreden bent over de zorgverlening?
Als u ontevreden bent over onze zorgverlening, horen wij dat graag zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Het is raadzaam om uw onvrede eerst te bespreken met de betrokken zorgverlener en/of diens leidinggevende. Vaak kan dit al voldoende zijn om tot een oplossing te komen. We adviseren u om dit tijdig te doen, zodat we ongemak zoveel mogelijk kunnen voorkomen.
Indien uw klacht na het gesprek met de betrokken zorgverlener en/of diens leidinggevende niet naar tevredenheid is opgelost, kunt u de klacht schriftelijk indienen via een volledig ingevuld klachtenformulier (te vinden op onze website). Het ingevulde formulier dient per post te worden verstuurd. Wij zullen binnen 5 werkdagen uw klacht in behandeling nemen en contact met u opnemen.
Als we er samen niet uitkomen, kunt u contact opnemen met de onafhankelijke klachtenfunctionaris. Thuiszorg Eva is aangesloten bij de Geschillencommissie Zorg. Deze klachtenfunctionaris kan u desgewenst:
– Adviseren bij het indienen van een klacht;
– Helpen bij het formuleren van de klacht;
– Ondersteunen bij het zoeken naar oplossingen, bijvoorbeeld via een bemiddelingsgesprek.
U kunt zelf beslissen of u van deze ondersteuning gebruik wilt maken; hier zijn voor u als klager geen kosten aan verbonden. De klachtenfunctionaris is bereikbaar via https://www.degeschillencommissiezorg.nl.
Afhandeling van de klacht
De klager ontvangt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen zes weken na indiening van de klacht, een schriftelijke reactie van de zorgaanbieder. Hierin wordt gemotiveerd aangegeven welke beslissingen zijn genomen en welke maatregelen zullen worden getroffen, inclusief de termijn waarbinnen deze worden uitgevoerd. De zorgaanbieder houdt de klager op de hoogte van de voortgang van de klachtbehandeling.
Indien een zorgvuldige behandeling van de klacht meer tijd vereist, kan de zorgaanbieder de beslistermijn met maximaal vier weken verlengen. De klager wordt hiervan voor het verstrijken van de oorspronkelijke termijn schriftelijk op de hoogte gebracht. Als de klager het niet eens is met de uitkomst of als de zorgaanbieder niet tijdig reageert, kan de klacht worden voorgelegd aan een Geschilleninstantie, zoals vermeld in artikel 18 Wkkgz.
Zorg aanvragen voor uzelf of voor uw naaste(n)?
Contactformulier
Contact
Wilt u weten wat Eva voor u kan betekenen? We vertellen u graag meer. Neem dan contact met ons op.
Thuiszorg Eva
Thomas R. Malthusstraat 1
1066 JR Amsterdam
Tel: 020 xxxxxxx